محمود زحمتکش روز یکشنبه در گفت‌وگو گو با ایرنا، اظهار داشت: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم با هدف جلوگیری از مشکلات آینده برای کودکان و پیشگیری از بیماری‌های چشم اجرا می‌شود.

زحمتکش گفت: همزمان با آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر کشور، یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد، این دستگاه با هدف اجرای طرح غربالگری در مناطق دورافتاده و کودکانی که با غربالگری در معاینه همکاری نمی‌کنند به شهرستان اختصاص یافت.

زحمتکش افزود: این طرح از اول آبان ماه در شهرستان دامغان آغاز شد و به مدت ۲ ماه ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: طرح مبارزه با تنبلی چشم در ۱۴ پایگاه ثابت و سایر شهری و روستایی، مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی در حال اجراست. 

زحمتکش خاطر نشان کرد: ۸۲ مربی در ۲۰ مهدکودک زیرنظر اداره بهزیستی دامغان در اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم همکاری می‌کنند. 

به گفته زحمتکش، با توجه به برنامه ریزی های صورت‌گرفته، زمینه‌های لازم برای اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در شهرستان فراهم ‌شده است. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: بی‌توجهی به غربالگری بینایی و شنوایی، می‌تواند کودکان معلول را به جامعه تحمیل کند، پس بهتر است تا با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

در استان سمنان بیش از ۶۵ هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و ۳۷۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر در ۳۰ هزار و ۲۹۶ خانوار جمعیت دارد. سه هزار و ۲۳۸ خانوار در دامغان از مددجویان بهزیستی شهرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.