رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتخاذ رویکردهای غیرکارشناسی در صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته صنعت قطعه‌سازی در کشور را فلج کرد و رفع مشکلات زیرساختی و اداری برای مقابله با اجرای طرح‌های غیرعلمی از سوی خودروسازان اعمال شود.

وی خاطر نشان کرد: دخالت مراجع قضائی و قانونی به منظور برخورد با خودروسازان متخلف در دستور کار قرار گیرد و صنعت قطعه‌سازی استان سمنان در سال‌های گذشته با رویکردهای غیرکارشناسی خودروسازان نابود شده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: بدهی افزون بر ۶ هزار میلیارد ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان سمنان تنها قسمتی از گرفتارهای قطعه سازان است و کمبود نقدینگی به واسطه برگشت‌ناپذیری وجه کالاهای فروخته شده از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی در این صنعت است.

سعداللهی تصریح کرد: فشارهای خارجی در یکسال گذشته بهانه برای خودروسازان و بسیاری از کاسبان تحریم شد که با خودسری به افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه بدون توجه به چارچوب‌های قانونی دست بزنند.

وی اضافه کرد: حمایت از صنعتگران نباید در حد شعار باقی بماند و با رفع مشکلات قانونی دولت به کمک این فعالان اقتصادی بیاید.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: در ماه‌های گذشته برخورد دستگاه قضا با متخلفان و خودروسازانی که تخلف‌های غیرقانونی داشتند مثبت بود و قطعه‌سازان قدردان زحمات مسئولان دلسوز هستند.

در استان سمنان ۱۱۲ واحد قطعه سازی خودرو فعال است.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.