عباس رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رصد و ابطال پروانه نشان استاندارد برای کالاهای تولیدی بی‌کیفیت واحدهای صنعتی در استان سمنان مستمر است و بازرسان اداره کل استاندارد براساس فرآیندی اجرای طرح‌های نظارتی در راستای تولید کالای با کیفیت را در دست اجرا دارند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که واحد تولیدی راکد و یا در بازرسی‌های سرزده علایمی از کاهش کیفیت کالا مشاهده شود، بازرسان مراتب را با نمونه‌برداری و اجرای طرح‌های آزمایشگاهی به اداره‌کل استاندارد استان گزارش می‌دهند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: بعد از ابطال یا تعلیق پروانه نشان استاندارد واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی می‌توانند با رفع نواقص برای دریافت دوباره این نشان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۱۲۴ نوع کالا در استان سمنان نشان استاندارد دریافت کردند و رویه‌های اصولی برای اعطای این نشان براساس راهکارهای علمی و کارشناسی از سوی اداره کل استاندارد در دست اقدام است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: در استان ۹۵۰ نوع کالا دارای نشان و پروانه استاندارد است و حمایت این اداره کل از واحدهای صنعتی در تولید کالای با کیفیت موثر و مفید بوده است.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می‌توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.