خلیل دلپاک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور ۲۹ هزار نفر از زائران استان سمنان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی بسیار چشمگیر و غیرقابل تصور بود و زائران در زمان بازگشت از کشورهای عراق برنامه‌های الزامی و ضروری خروج را توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مُهر کنترل مرزی در زمان بازگشت زائران به کشور بر روی گذرنامه ثبت نشود، افراد در سفرهای دیگر خارجی با مشکلاتی مواجه می شوند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان ادامه داد: در صورت ثبت نشدن مُهر کنترل در گذرنامه، در کمترین زمان ممکن زائران بعد از بازگشت از کشور عراق در مراکز پلیس+۱۰ نسبت به انجام روال ثبت قانونی خروج اقدام کند.

دلپاک اضافه کرد: زائران سمنان از مرزهای مشخصی که برای بازگشت به کشور در نظرگرفته شده برای خروج از عراق استفاده کنند و امکانات لازم برای بازگشت زائران استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: زائران در زمان بازگشت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، به گفته مسوولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران در نظر گرفته شده است.

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: خدمات رسانی موکب‌های استان به زائران در روزهای گذشته از سوی مسئولان مربوط مطلوب ارزیابی می شود.

شمار مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی این استان با نام‌نویسی در سامانه سماح در گذشته ۹ هزار نفر بود.

برای مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از دهم شهریور تا هفتم آبان ۹۸ بدون گرفتن روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر وارد عراق شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.