احمد همتی پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: شرایط استان  از نظر معدن، وسعت و موقعیت جغرافیایی ویژه و ممتاز است ، جمعیت قابل توجه در اطراف استان و نیروی توانمند در سمنان برای توسعه اقتصادی وجود دارد.
وی ادامه داد: در ساخت جاده حرم تا حرم محور سمنان - گرمسار تسریع شود ، جاده فیروزکوه به سمنان و جاده شمال- جنوب در بخش استان سمنان ، دالان بسیار مناسب برای تردد مسافران و شهروندان با هدف رونق اقتصادی منطقه است.
همتی تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی و ساخت جاده‌هایی که مصوبه سفر رئیس جمهوری به سمنان بوده ،مطالبه جدی مسئولان استانی و مردم است.
وی تصریح کرد: ساخت جاده سمنان - معلمان از مصوبه سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به سمنان به دلایل نامعلوم خط خورد که تعیین اعتبار و بازسازی این طرح با عزم مسئولان ملی امکان‌پذیر است.
وی اضافه کرد: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ رام قطار از خطوط ریلی استان سمنان عبور می‌کند و اقدام‌هایی قبل از تحریم برای برقی شدن قطار مسافربری از خطوط ریلی استان مطرح شد ، این طرح باید برای بازسازی و نوسازی خطوط ریلی و قطارها انجام شود. 
عضو مجمع نمایندگان استان سمنان ادامه داد: در استان ۲ فرودگاه وجود دارد و با رفع مشکلات زیرساختی می توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره برد.
همتی گفت: اولویت اصلی استان سمنان تامین آب است ، در انتقال آب خزر به سمنان تسریع شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتقال آب خزر به سمنان مشکل بیکاری استان‌های همجوار سمنان هم برطرف می شود ، این استان ظرفیت قابل توجهی در تولید انرژی نو و خورشیدی  دارد.
وی اضافه کرد: تنوع گردشگری در استان سمنان منحصر به فرد است و با فرهنگ و اقلیم‌های متفاوت استان می توان پذیرای جمعیت زیادی از هموطنان استان های همجوار سمنان باشیم.
در این نشست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،‌مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان ، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.