غلامرضا همتیان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مایه‌کوبی تب برفکی گاوی در ۲ مرحله برای تمام دام های سنگین شهرستان میامی خبر داد و اظهار داشت : بیماری تب برفکی از  بیماری‌ های ویروسی دام هاست که امکان سرایت آن به دیگر دام ها نیز وجود داشته و به طور معمول خسارت های زیادی به دامداران تحمیل می کند.

رییس اداره دامپزشکی میامی افزود : در بحران برف و کولاک شدید بخش کالپوش در فروردین امسال، گروه واکنش سریع دامپزشکی نقش بسزایی داشت و خدمات بسیار خوبی به دامداران ارائه کرد.

  وی از آغاز طرح مایه‌کوبی طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل در سطح شهرستان میامی هم خبر داد و گفت : با پوشش صد درصدی این طرح در سطح شهرستان و برآورد تزریق ۸۰ هزار دوز واکسن ، به حفظ رونق تولید و اقتصاد کوچک روستایی کمک می شود .

رئیس اداره دامپزشکی میامی با اشاره به ضرورت احداث کشتارگاه در میامی تصریح کرد: مجوز احداث کشتارگاه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار متر مربع و با تجهیزات نوین و بهداشتی و اشتغالزایی چهار تن به صورت مستقیم صادر شده است.

همتیان از دامداران خواست ، در صورت مشاهده علائم بیماری مراتب را به سرعت به اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان گزارش نمایند. 

دامپزشکی میامی  امسال  ۱۵ عنوان دوره کلاس آموزشی برای بهره برداران و روستائیان برگزار شده است.

شیوع بیماری های شاربن، تب برفکی، بروسلوز، سل، آبله، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی ،طاعون می تواند زیان های فراوانی به دامداران برساند که با مایه‌کوبی به موقع دام ها این زیان ها کاهش می یابد. 

در شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان بیش از چهار هزار راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام سبک وجود دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.