مجتبی صدیقی عصر چهارشنبه پس از پایان سفر خود به استان سمنان و افتتاح و بازدید از چندین طرح دانشگاه سمنان، در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان امور دانشجویان ترجیح می دهد کمبودها را از طریق فرصت های مطالعاتی داخل و خارج از کشور جبران کند و سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از این فرصت های خارجی و داخلی استفاده کردند.  وی تاکید کرد: سهمیه این فرصت مطالعاتی در نیمه نخست امسال و باقیمانده سال تحصیلی گذشته حدود ۸۰۰ نفر است.

صدیقی با بیان اینکه توسعه روابط بین المللی یکی از سیاست های وزارت علوم است، بیان کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه ها از دیگر هدف‌های این وزارتخانه است چرا که دانشگاه های کشور توان مطلوب برای افزایش ارتباط و همکاری با دانشگاه های کشورهای دیگر را دارند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان  ادامه داد: ۴۰ دانشگاه کشور مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را دارند که تعداد دانشگاه های دارای مجوز این مساله روند افزایشی دارد.

وی اظهارداشت: جمعیت دانشجویان خارجی در وزارت علوم به ۲۹ هزار نفر، در دانشگاه آزاد بیش از هشت هزار نفر و در وزارت بهداشت به سه هزار نفر رسیده است.

پنج هزار میلیارد ریال وام دانشجویی پرداخت می‌شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های اصلی صندوق رفاه، اعطای وام و تسهیلات به دانشجویان است،  گفت: حدود پنج هزار میلیارد ریال وام در سال تحصیلی جدید به دانشجویان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۱ نوع تسهیلات به دانشجویان پرداخت می شود، ابراز داشت: وام‌های ضروری، مسکن، ودیعه، زیارت و ازدواج از جمله وام های ارائه شده به دانشجویان است.

صدیقی یادآور شد: با تمام مشکلات اعتباری در امسال و محدودیت هایی که وجود دارد، صندوق رفاه برای افزایش سهم وام دانشجویی تلاش کرده است.

وی با اشاره به استقبال از وام ضروری و شهریه دانشگاهی از سوی دانشجویان، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی پرداخت شد.

صدیقی خاطرنشان کرد: تسهیلات دانشجویان دکتری ۳۴ درصد کل وام دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم را شامل می شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد:  بحران صندلی های خالی دانشگاه ها در دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آن شکل دیده نمی شود و در برخی از رشته ها مانند علوم پایه و کشاورزی در شهرستان ها ممکن است، ظرفیت تکمیل نشده باشد.

مجتبی صدیقی، معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح سه طرح ورزشی و بازدید از طرح‌های عمرانی و ورزشی دانشگاه سمنان به این شهر سفر کرد.

دانشگاه سمنان در جمع ۴۰ دانشگاه ایران در میان برترین‌های رتبه‌بندی جهانیِ دانشگاه‌ها در موسسه آموزش عالی تایمز قرار دارد. این دانشگاه  از نظر علمی و پژوهشی رتبه یازدهم کشور را دارد، ۱۳ هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.