علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: اعطای تسهیلات رونق تولید به معنی ایجاد اشتغال جدید در واحدهای صنعتی نیست و نگرش برخی مسئولان به اشتغال‌زایی با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تغییر کند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار با اعطای تسهیلات بازسازی و نوسازی ماشین آلات خط تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت خواسته به حقی است؛ اگر چه در برخی از واحدهای تولیدی با نوسازی ماشین آلات خط تولید و به روز رسانی ابزار کار تعداد نیروی انسانی فعال کاهش می‌یابد.

استاندار سمنان ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی از قوانین و آیین‌نامه‌های تسهیلات رونق تولید و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی شناخت جامع داشته باشند و با هدف‌گذاری اصولی می توان برای توسعه کشور گام برداشت.

آشناگر اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان سمنان هدفگذاری شده است و برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش می شود.

استاندار سمنان گفت: در یکسال گذشته بسیاری از زیرساخت‌ها برای رونق اقتصادی و تولید در استان فراهم شده است و فعالان اقتصادی ازاین ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی استفاده کنند.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات یک هزار و ۶۳۰  میلیارد ریالی به ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی استان با اشتغال‌زایی ۳۸۴ نفر موافقت شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.