سید حسن میرعماد روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در سال‌های گذشته کمبود نقدینگی یکی از مشکلات اساسی فعالان اقتصادی استان در بخش کشاورزی بود که با ارائه تسهیلات اکنون بخش قابل توجهی از مشکلات این واحدها کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی با توجه به مسایل زیرساختی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت در چهار سال گذشته در اولویت قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در ۶ ماه گذشته ۳۵ طرح اشتغال‌آفرین سمنان در بخش کشاورزی یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد.

میرعماد اضافه کرد: ۹۶ طرح کشاورزی با برآورد اعتبار یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که با انجام مراحل اداری، وام به فعالان اقتصادی این بخش پرداخت می شود.

وی افزود: ظرفیت‌های اقتصادی استان در بخش کشاورزی چشمگیر است که با برنامه‌ریزی اصولی باید این ظرفیت را به تولید انبوه رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توجه به تولیدهای نوین و دانش‌بنیان با همکاری پژوهشگران در دستور کار قرار دارد و با هم‌افزایی مسئولان تولید در محصولات زراعی و باغی استان در سال‌های آینده کیفی‌تر می شود.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات یک هزار و ۶۳۰  میلیارد ریال به ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی استان با اشتغال‌زایی برای ۳۸۴ نفر موافقت شد.

سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد در استان پرداخت شد که حدود یک هزار میلیارد ریال آن در بخش کشاورزی جذب شد.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان ۲ درصد اراضی کشاورزی است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف حوزه کشاورزی اشتغال دارند.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.