حمیدرضا حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۷۶۵ نفر شتر، هفت هزار و ۳۰۷ راس گاو، ۷۰۷ هزار و ۳۱۴ راس گوسفند به منظور پیشگیری از ابتلای دام به بیماری، سمپاشی شد ابراز داشت: در این مدت ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن، موادبیولوژیکی و سموم برای تامین بهداشت، سلامت و مدیریت بیماری‌های دام در استان تامین شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۹ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۶۱۹ دُز واکسن، مواد بیولوژیکی و سموم برای مدیریت بیماری‌های دام در استان سمنان تامین و بیش از ۳۱۹ هزار بازدید برای مراقبت بیماری‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۵۰ نفر شتر، ۳۴ هزار و ۷۱۸ راس گاو و بیش از یک میلیون و ۳۲۸ هزار راس گوسفند به منظور مدیریت و پیشگیری بیماری در سال گذشته سمپاشی شد.

حسینی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان،در نیمه نخست امسال ۱۸۶ هزار و ۸۸۹ نوبت سر  و در سال گذشته ۱۸۸ هزار و ۶۵۲ نوبت سر واکسیناسیون انجام شد و برای بررسی بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در زمینه بیماری مشمشه از ۱۰۷ راس دام آزمایش انجام شد .

وی با اشاره به این که ۶ ماهه نخست سال ۹۸ کانون جدی بیماری در استان سمنان گزارش نشد بیان کرد:  اداره کل دامپزشکی استان سمنان در راستای برون سپاری خدمات به منظور تقویت بخش خصوصی و حفظ و ایجاد اشتغال، واکیسناسیون دام را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان سمنان ارائه کننده ۲۶۶ قلم انواع داروهای دامی به کشور است که علاوه بر تامین نیمی از نیاز داروی دامی داخل کشور، بخشی از آن صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ابراز داشت: ۶۰ درصد صادرات دامپزشکی استان سمنان در سال گذشته مربوط به داروهای دامی بود و ۶ میلیون دلار از مجموع صادرات استان در سال ۹۷ مربوط به داروهای دامی بوده است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.