سید محمد صادق رضویان سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود افزود: درخت چنار روستای ارمیان نخستین درختی است که در شهرستان میامی به ثبت ملی رسید .

وی شماره ثبت این درخت در فهرست میراث طبیعی کشور را ۵۲۳ عنوان کرد و اظهار داشت: این چنار کهنسال در حیاط بقعه ارمیای نبی (ع) در جنوب شرقی روستا قرار دارد ، با ثبت این اثر تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث معنوی و طبیعی شهرستان میامی به ۵۳ اثر افزایش یافت.  

رضویان با بیان اینکه درخت چنار ارمیان از یک پایه بزرگ تشکیل شده است تصریح کرد : قطر بزرگترین پاجوش این در خت به بیش از یک متر می رسد. سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی با اشاره به اینکه این درخت در منطقه کوهپایه ای قرار گرفته، افزود : مردم روستای ارمیان قدمت چنار را ۷۰۰ سال می دانند. شهرستان میامی با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان مقصدی برای گردشگران است .

شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۳ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.