محمد حسن پیرچه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امامان جمعه باید از حمایت جریان سیاسی، حزب یا فرد خاص در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اجتناب کنند و رسالت آنان در این مقطع زمانی هم‌گرایی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در راهبردهای جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه نباید امامان جمعه در مصداق‌های انتخابات ورود کنند و از بکار بردن تعابیری که نشان از حمایت از جریان سیاسی خاصی می دهد اجتناب شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان ادامه داد: خطیبان نماز جمعه استان سمنان باید مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات سوق دهند و اتخاذ رویکردهایی که نشان از حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از نامزدهای احتمالی می شود، ممنوع است.

پیرچه اضافه کرد: به خطیبان نماز جمعه در استان سمنان توصیه شده است که با توجه به این که این افراد از معتمدان شهرستان‌ها به شمار می‌آیند، اما عضو هیات‌های نظارت شورای نگهبان نباشند.

وی تصریح کرد: تریبون نماز جمعه نباید اختصاصی جناح خاصی باشد و در نماز جمعه اقشار مردم شرکت می کنند که باید سخنان امامان جمعه برای آحاد جامعه صدق کند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان گفت: امامان جمعه در خطبه‌ها باید شاخص‌های انتخاب نامزد اصلح را مطرح و نباید در ارتباط با نامزد خاص اظهار نظر کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

نماز جمعه در ۱۹ نقطه استان سمنان برگزار می شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.