حجت الاسلام عباس امینی روز دوشنبه در آیین مشترک نیروهای مسلح شاهرود گفت: برای نظم و انتظام در کشور خیلی ها زحمت ، تلاش و جانفشانی می کنند یکی از موثرترین آنها که در همه زندگی مردم از جمله خانه، شهر، مرزها و عرصه های مختلف این نظم را برقرار می کند نیروی انتظامی است.

وی ازعملکرد نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: این نیرو در چهاردهه انقلاب و دوران دفاع مقدس ، مبارزه با اشرار، مبارزه در عرصه مواد مخدر و همچنین مبارزه با قاچاق کالا که اقتصاد مقاومتی ما را هدف قرار داده، جانفشانی و زحمت های زیادی متحمل شده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بخشی از این نظم وامنیت  در همه دنیا وجود دارد، تصریح کرد: اگر کشوری بخواهد مردم آرامش و آسایش ببینند به طور طبیعی باید نظم و امنیت را برقرار سازد.

وی با بیان اینکه انقلاب و تربیت امام (ره) سرمشق همه ماست، اظهار داشت : بخشی از نظم و امنیت از اعتقادات دینی و استحکام مبانی اعتقادی و اخلاقی به دست می آید، این بخش فقط در نیروهای مسلح و مردم ما به برکت محرم و صفر و یادآوری انسان های خوب توسط  امام (ره) نهادینه شده است.

امینی ادامه داد: این بخش از امنیت را دنیا نمی تواند استحکام بخشد، چرا که ما عوامل آن از جمله شهدا، امامان معصوم ، فضائل و کراماتی که از وجود آنها می رسد را داریم.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: هر کشوری اگر بخواهند به نظم وامنیت همه جانبه دست پیدا کنند، جز با روی آوردن به دین ، وحی و اعتقاد به خدا راه دیگری ندارد.

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: کار پلیس یکی از مشاغل حساس در هر کشور محسوب می شود و فعالیت پلیس زنجیره بسیار وسیعی از فعالیت ها از خرد تا کلان را در بر می گیرد.

وی افزود: توسعه گردشگری، کاهش حجم کار سازمان های قضایی، توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، احساس امنیت روانی همه جامعه در سراسر کشور و کاهش هزینه های مستقیم و غیرمستقیم ناامنی، بخش کوچکی از دستاوردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

 کریمی با اشاره به منویات رهبری مبنی براینکه با پلیس تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم ، تصریح کرد: تلاش ، کار ، کوشش و شهادت بهترین جوانان این مرز و بوم بود این انقلاب را به ثبات رساند و وظیفه ما برای پاسداشت این ارزش ها کار جهادی است.

احمد خرم سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود هم گفت:  وجود سراسر شور ، نشاط و حماسه در این آیین غرور انگیز مرهون خون شهدا است نام و یاد آنها در کتاب سبز زندگی  و در تاریخ اندیشه ها همیشه ابدی است.

خرم با بیان اینکه بدون شک آرامش امروز جامعه شهروندی از وجود سبز نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نیروی نتظامی  نشانه های سرافرازی را بر دوش دارد  و با تلاش و زحمت زیاد  بر ریشه های فساد تیشه می زند. 

وی تاکید کرد: بهره مندی از فناوری های نوین ، مدیران و نیروهایی که ویژگی برتر ادراکی ،دانش و ذهنی دارند به معنای واقعی پلیس هوشمند را برای کشور محقق کرده اند .

خرم با بیان اینکه پلیس در جامعه اسلامی با امانتداری اطلاعات و اسرار مردم امروزه موفق بوده ، افزود: نیروی انتظامی اعتماد حداکثری مردم را کسب کرده که مدال افتخار است،چرا که اعتماد از بزرگترین سرمایه های اجتماعی است.

۱۰۲۳/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.