شهید ابوحمزه، فرزند نصرت‌الله و زرین تاج چهاردهم فرودین ۱۳۴۷ در شهرستان دامغان در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی پا به عرصه حیات نهاد.
این شهید والامقام، در دوران مدرسه از شاگردان ممتاز بود و در محفل‌های سیاسی و مذهبی حضور پررنگ داشت و هیچگاه خواندن نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد.
این شهید جلیل القدر تحصیلات خود را تا دوم دوره متوسطه ادامه داد اما به دلیل درگیر بودن کشور در جنگ با متجاوزگران،  تحصیل را رها کرد و با سماجت فراوان و کسب رضایت پدر و مادر به عنوان بسیجی از طرف سپاه دامغان تیپ ۱۲گردان قمر بنی هاشم(ع)  رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.
 شهید ابوحمزه، حدود ۱۱ ماه و ۶ روز  شجاعانه و مردانه با سن و سال کم پابه پای دیگر رزمندگان در بخش‌های مختلف مانند بیسم چی گرداندر دفاع از خاک میهن اسلامی نقش‌آفرینی کرد.
این شهید بزرگوار سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵  در عملیات‌ کربلای چهار در منطقه شلمچه در اثر اصابت ترکش  به دوستان شهیدش پیوست.
این شهید جلیل القدر در بخشی دیگر از وصیت نامه خود، با اشاره به آیه قرآن کریم، آورده است:  همه آنان که گفتند الله پروردگار ماست و در این راه استقامت ورزیدند ملائک بر آنها نازل می شود و بهشت را بر آنها بشارت می‌دهد. 
پیکر مطهر شهید ابوحمزه ، در گلزار شهدای فردوس رضا(ع)  زادگاهش واقع در دامغان به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.