حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل تدینی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل بیان کرد: موقوفات زیادی در استان سمنان وجود دارد که ثبت میراثی شده است و باید برای بهسازی، بازسازی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام هایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته مشترکی متشکل از کارشناسان دو اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی به این امر کمک می‌کند، گفت: این کمیته باید طبق ضوابط نسبت به انجام عملیات عمرانی اقدام کند.

تدینی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید ضوابط میراث فرهنگی را در خصوص موقوفات دارای ارزش میراثی رعایت کنند.

وی، تشکیل کمیته مشترک در این زمینه برای سرمایه‌گذاران را راهگشا خواند و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای معرفی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاران معرفی شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی لازم را دارد.

شرایط سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی تسهیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کاروانسراهای استان از ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است، گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی را تسهیل می‌کنیم.

مهدی جمال اظهار کرد: نقاط کاری مشترکی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد.

وی افزود: از کاروانسراهای موجود در استان تنها سه کاروانسرا متعلق به میراث فرهنگی و بقیه متعلق به اوقاف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه وقف یکی از امور مقدس دینی است، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی برای تسهیل در سرمایه‌گذاری در کاروانسراهای اوقافی از آمادگی لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه گردشگری در تمام دنیا ضوابط خاص خود را دارد گفت: توسعه گردشگری وظیفه ذاتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی راه‌اندازی کمیته مشترک متشکل از کارشناسان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را بسیار راهگشا دانست و عنوان کرد: اماکن مشترک زیادی بین این دو اداره کل وجود دارد و راه‌اندازی این کمیته برای تسهیل امور بسیار مناسب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه تعامل خوبی بین ادارات اوقاف و میراث فرهنگی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های ماهیانه مدیران دو دستگاه در کنار تشکیل جلسات تخصصی در کمیته مشترک می‌تواند بر پیشبرد اهداف و برنامه‌های مشترک دو دستگاه بیفزاید.

تعداد تاسیسات اقامتی و پذیرایی استان سمنان به همت دولت تدبیر و امید از ۵۴ باب در سال ۱۳۹۲ اکنون به ۲۲۴ باب و تعداد گردشگران داخلی نیز در همین مدت از ۶۰ هزار به ۱۴۴ هزار نفر افزایش یافت.

۷۳۵۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.