مریم عرب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسان اصناف در سمنان و دیگر شهرستان‌ها با مشکلات جدی در ارتباط با بیمه و قرارداد همکاری با اتاق اصناف مواجه هستند که با تلاش قانون‌گذاران و مسئولان بهتر است به فعالان این بخش نگاه ویژه‌ای شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۶ بازرس در مرکز استان فعال هستند که هیچ‌کدام از این افراد قراردادی با بخش بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان ندارند و به صورت روزمزد فعالیت دارند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان، اما بازرسان اصناف استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تعهد کاری، وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و در سال ۹۷ بازرسان اصناف سمنان به عنوان بازرسان  برتر کشور شناخته شدند.

عرب اضافه کرد: بیمه بازرسان از مطالبه‌های به‌حق کارکنان اتاق اصناف است که باید با همکاری و پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات این افراد متعهد و زحمتکش تلاش شود.

وی بیان کرد : ۳۶ بازرس اصناف در هشت شهرستان استان سمنان فعالیت دارند که همکاری آنها با اتاق اصناف با حداقل دستمزد دارد. 

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان گفت: در سال‌های گذشته اعتباری برای اتاق اصناف در کشور تصویب نشد که این امر باعث ایجاد مشکلات مختلف برای کارکنان این بخش شده است.

در یک ماه گذشته، یک هزار و ۵۳۰ مورد بازرسی از اصناف استان سمنان انجام شد که ۱۶۰ واحد صنفی با تشکیل پرونده، به دلیل ارائه نکردن صورت حساب، گران فروشی، تقلب، تداخل صنفی و درج نکردن قیمت کالا، جریمه شدند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.