سرهنگ محمدحسن سلامی روز  دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برای تسریع در ساخت یادمان شهدای گمنام در بوستان کوهستان طراحی و نقشه‌کشی یادمان را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: متقاضی ایجاد یادمان شهدای گمنام در بوستان کوهستان سمنان، شهرداری و سپاه قائم استان سمنان هستند، ساخت یادمان شهدا با حضور شهردار سمنان مورد بررسی قرار گرفت و شهردار برای تکمیل مسیر دسترسی به یادمان شهدای گمنام در اسرع وقت قول مساعد داد.

 وی با بیان اینکه درخواست دستگاه‌های متقاضی برای ایجاد یادمان شهدای گمنام در کارگروهی توسط ادره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بررسی و تصویب می شود، ادامه داد: ساخت یادمان شهدا برعهده دستگاه متقاضی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان یادآور شد: اکنون ۱۲ دستگاه متقاضی ایجاد یادمان شهدای گمنام در نوبت قرار دارند که اولویت با متقاضیانی است که یادمان شهدا را قبل از انتقال شهید تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد یادمان های شهدای گمنام استان تکمیل شده است، اظهار داشت: ۵۴ یادمان شهدا در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ یادمان با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال تکمیل است و تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل می‌شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اکنون یادمان شهدای گمنام یکی واقع در بوستان کوهستان و دیگری واقع در مرکز آموزشی پدافند پایگاه هوایی سمنان پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد دارد.

استان سمنان در دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.