عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان در راستای شعار سال انجام می شود و اداره کل استاندارد برای تولید کالای باکیفیت در استان تلاش می کند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش مدت سمنان ابطال پروانه استاندارد واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد در راستای رونق تولید است و با اجرای این طرح می‌توان برای توسعه اقتصادی در استان با وجود فشارهای اقتصادی گام برداشت.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: فشارهای خارجی و تحریم در کاهش کیفیت کالاهای تولیدی در استان سمنان تاثیرگذار است و با افزایش نظارت‌ها می توان برای تولید کالاهای مرغوب اقدام کرد.

رستمی اضافه کرد: ۸۰۰ قلم کالا در کشور مشمول رعایت استاندارد اجباری است و هرگونه تخلف در تولید کالا از سوی سازمان ملی استاندارد رصد و پیگیری می شود.

رستمی تصریح کرد: نظارت‌های استاندارد در صنایع غذایی، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی با توجه به نیاز قابل توجه اقشار جامعه زیاد است و تخلف‌های احتمالی بدون هیچ چشم‌پوشی رصد و پیگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: هرهفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای رسیدگی به مقوله استاندارد در استان تشکیل جلسه می شود و نظارت‌ها به صورت شفاف و دقیق در این بخش کنترل و ارزیابی می شود.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.