علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست اربعین استان سمنان در سال غدیر استانداری افزود: تعداد قابل‌توجهی از مردم کشورمان امسال در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می کنند که در وهله اول تامین امنیت این افراد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: مسیر تردد زائران در مرزها و در کشور عراق باید امن باشد و اقدام‌های لازم از سوی مسئولان امر اتخاذ شود.
استاندار سمنان ادامه داد: حضور کارکنان و نیروی بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان در قالب کاروان سفیدپوشان در اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و باید پزشکان نظارت‌های بهداشتی دقیقی در بخش‌های مختلف پیاده‌روی اربعین داشته باشند.
آشناگر تصریح کرد: توجه به رفاه زائران از رویکردهای مثبت در پیاده‌روی اربعین حسینی است، خدمات‌دهی به زائران به بهترین شکل ممکن انجام‌ شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: راهپیمایی اربعین مانند نهضت عاشورا نماد قدرت دینی و انسجام امت اسلامی است و آحاد مردم و مسئولان نسبت به برگزاری باشکوه این آیین وظیفه دارند.
وی خاطر نشان کرد: اربعین فرصتی ارزشمند برای اتحاد و همدلی مسلمانان است، دشمنان در سال‌های گذشته با ایجاد توطئه‌های مختلف قصد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت را داشتند اما با اتحاد مسلمانان این توطئه‌ها خنثی شد.
استاندار سمنان ادامه داد: در حوادث روزهای گذشته کشور عراق نشانه‌هایی از دسیسه‌های دشمنان برای برهم زدن نظم کشور عراق برای باشکوه برگزار نشدن اربعین حسینی وجود دارد، آحاد مسلمانان باید نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشند.
استان سمنان در اربعین امسال به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در نجف و کربلا و مرز مهران خدمات‌رسانی می کنند.
در اربعین امسال تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ نفر از طرف ستاد مرکزی اربعین حسینی به سمنان ابلاغ شد و ۳۰ موکب از این استان پذیرایی از زائران را برعهده خواهند داشت. 
سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.