حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینه اعظم مدرسه قلعه شاهرود افزود: ابلاغ سیاست های کلی نظام با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام از اختیارهای رهبری است که اوایل مهرماه امسال سیاست های کلی قانونگذاری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه موضوع اصل 44 واگذاری به بخش خصوصی است، تصریح کرد: تبیین و پیگیری این مطالبه بر عهده فرهیختگان است ،  این مطالبه با حفظ آرامش ، عزت و بدون تنش پیگیری شود و از همه مهمتر اینکه باید ببینیم اثرات این اصل در زندگی مردم چه خواهد بود.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه آیین نامه ها و مقررات دست و پا گیر نارضایتی مردم را فراهم می کند، اظهار داشت: گاهی در قوانین تناقض هایی بوجود آمده که این بازنگری ها موجب می شود قوانین اضافی برداشته شده و اثرات خوبی در جامعه می گذارد.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه ، گفت: سپاه پدیده برآمده از انقلاب است که در دوران پس از جنگ به بلوغ رسیده و در فتنه ها نلرزیده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر نظم، امنیت ، اقتدار و عزت داخلی است ، تصریح کرد: نیروی انتظامی با تقدیم افزون بر 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز تنها نیروی مسلحی است که درهمه اجزای زندگی مردم از تولد تا مرگ حضور دارد.

حجت الاسلام امینی اعتماد مردم را سرمایه نیروی انتظامی خواند و افزود: این نیرو در طول شبانه روز در مرزها و پاسگاه ها در جای جای سرزمین ما امنیت را ایجاد کرده و از ورود آسیب ها و ناهنجاری ها جلوگیری می کند که به همین دلیل همه مردم قدردان آنان هستند.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری و هیات همراه به سازمان ملل ، گفت: مواضع بسیار خوب و مقتدرانه رئیس جمهوری و هیات همراه موجب شد که در دام مذاکره ای که خواسته آمریکا و اصرار عجیب اروپایی ها بود ، نیفتیم و عزت ،مواضع شجاعانه و انقلابی بودن ملت ایران را در بیاناتشان بروز دادند.

 امام جمعه شاهرود همچنین به عملیات نظامی ارتش یمن اشاره کرد و ابراز داشت: دولت عربستان و حامیانش عملیات پهبادی به پالایشگاه نفت آرامکو را تقصیر ایران انداختند که این عملیات زمینی توطئه رسانه ای علیه ایران را خنثی نمود.

وی تصریح کرد: اربعین نشانه اقتدار همه مظلومین جهان است و سازمان سیا، موساد و عربستان و همدستانشان بدانند نمی توانند از این حرکت عظیم و با برکت شیعیان جلو گیری کنند.

امام جمعه شاهرود همچنین به سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و ابراز داشت: این کودک سه ساله قبل و بعد از حادثه کربلا سهم بسزایی دارد.

حجت الاسلام امینی سالروز شهادت امام حسن(ع) را هم تسلیت گفت و افزود: مجموعه رفتارهای آن حضرت برای امروز و نسل ما آموزنده است.

1023/6167

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.