سرهنگ تقی کبیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان شناسایی شده است و نیاز است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این نقطه ها را برای کاهش سوانح رانندگی ساماندهی کند.

وی خاطر نشان کرد: پیچ پنج هزاری در محور آرادان-سرخه و ۳۰ کیلومتری جاده میامی-سبزوار از جاده‌های اصلی و پرحادثه استان سمنان به شمار می رود که باید با تخصیص اعتبارهای استانی و ملی برای بازسازی این مناطق اقدام کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: بازسازی نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان اولویت‌بندی شده است و بازسازی سه جاده فرعی شامل جاده نظامی سمنان، طرود و ری‌آباد شهرستان شاهرود برای کاهش سوانح رانندگی بازسازی می شود.

کبیری اضافه کرد: سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان در شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافت که با همکاری مسئولان مربوط می‌توان برای کاهش روزافزون تلفات و سوانح رانندگی اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به بازسازی نقاط حادثه خیز در جاده‌های سمنان تلاش کند و برنامه‌های مصوب برای ساماندهی جاده‌های استان در گام اجرایی قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: نصب دوربین‌های کنترل ترافیک و سرعت در نقاط حادثه‌خیز ضروری است و باید تمهیدات لازم برای کاهش سوانح رانندگی با رفع مشکلات زیرساختی اندیشیده شود.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود. براساس آمار، ۷۸۹ نفر به دلیل شدت جراحت وارد شده براثر سوانح رانندگی در صحنه جان باختند که این اعداد و ارقام با توجه به تردد میلیونی مسافر از محورهای ارتباطی سمنان بسیار نگران‌کننده است.

همچنین از ابتدای فروردین تا ۲۰ شهریور ۹۸ سه‌هزار و ۱۶۷ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان روی داد که ۸۷۷ مورد آن تصادف جرحی بود.

در ۶ ماه گذشته ۱۲۳ نفر براثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و یک‌هزار و ۲۴۸ نفر هم مجروح شدند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.