عباس رستمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی استاندارد با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید که براساس آن همکاری‌های علمی و تخصصی در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: نخبگان دانشگاه و مخترعانی که قرار است اختراع خود را به تولید انبوه برسانند با اجرای طرح‌های کارشناسی استاندارد می‌توانند گواهی انطباق این بخش را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: ۲ واحد درسی به صورت اختیاری در برخی از رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی در دانشگاه‌های استان در حال تدریس است که با اجرای این طرح می‌توان برای توسعه کسب و کار در سمنان اقدام کرد.

رستمی تصریح کرد: همکاری پارک‌های علم و فناوری با سازمان ملی استاندارد علاوه بر رونق تولید می‌تواند برای افزایش کیفیت و بهره‌وری در تولید کالا در کشور قابل توجه و ارزشمند باشد.

وی اضافه کرد: توجه به رویکرد استاندارد از برنامه‌های مثبت در واحدهای صنعتی است چراکه با این راهبرد می‌توان برای افزایش کیفیت کالاها اقدام کرد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: شهروندان در خرید محصولات توجه به کیفیت کالا را ملاک قرار دارند و با فرهنگ‌سازی می‌توان برای رونق کسب و کار در استان با توجه به کیفیت کالا اقدام کرد.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.