علی اصغر جمعه‌ای روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بخش تولید و صنعت در استان در شرایط فشار اقتصادی و تحریم نیازمند حمایت‌های جدی است و با رفع مشکلات زیرساختی و حذف آیین‌نامه‌های غیرکاربردی برای توسعه اقتصادی اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون‌هایی که در راستای حمایت از صنعت و تولید تدوین شده است مورد توجه قرار گیرد و نباید برخی از آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی مانع تحقق شعار سال شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی نیازمند حمایت است و کاغذبازی‌های اداری مسیر رونق تولید در کشور را با چالش مواجه می کند.

جمعه‌ای گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و قانون‌گذاران برای حمایت از بخش صنعت افزایش یابد و قوانین در بخش‌های مختلف به نفع صنعتگران تعریف شود.

وی اضافه کرد: رفع مشکل اعطای چک به مالکان واحدهای صنعتی دارای مشکلات مالی از اقدام‌های مثبت و تاثیرگذار برای توسعه اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: حفظ اشتغال در بخش صنعت از راهبردهای اساسی و مهم برای توسعه اقتصادی است و با تلاش مضاعف می توان برای رونق تولید اقدام کرد.

در نشست کارگروه تسهیل و رونق تولید این هفته، مشکلات بانکی ، تامین اجتماعی و زیربنایی و مالیاتی چهار واحد تولیدی و خدماتی استان سمنان بررسی شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.