دویست و نهمین جلسه شواری اسلامی شهر سمنان روز سه‌شنبه در سالن جلسات این شورا با حضور همه اعضا تشکیل شد.

عباسعلی طالب‌بیدختی یکی از اعضای شورا در این جلسه ضمن اشاره به شایعه حذف نام شهدا از تابلو معابر شهری سمنان در فضای مجازی، بیان کرد: برخی از تابلو کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سمنان قدیمی و کهنه است.

وی ادامه داد: رنگ قرمز تابلوها به مرور زمان در برابر آفتاب از بین می‌رود و کلمه شهید نیز ممکن است در برخی از تابلوهای قدیمی شهر سمنان دچار چنین امر شده باشند.

هر بهانه‌ای‎ از دست فرصت‌طلبان گرفته شود

طالب‌بیدختی با تاکید براینکه مساله حذف کلمه شهید از تابلوهای شهری سمنان غیرواقعی است، بیان کرد: برخی افراد با انگیزه‌های متفاوت اقدام به انتشار تصاویری از این تابلوها کرده‌اند و درصدد ایجاد فضای نامطلوب هستند.

وی با تاکید براینکه تابلوهای فرسوده باید تحت نظارت کمیته‌ای با عنوان «احیای تابلوهای شهری» جمع‌آوری شود، گفت: تشکیل چنین کمیته‌ای ضروری است تا با احیا، بازسازی و اصلاح تابلوها، بهانه را از دست فرصت‌طلبان بگیریم و اجازه سوء استفاده در فضای مجازی را ندهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره اینکه در اسرع وقت تابلوهای قدیمی تعویض و نوسازی شوند، افزود: پاسخ‌گویی به شایعات وقت و انرژی‌ بسیاری را طلب می‌کند و گسترش دامنه چنین شایعاتی نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی تاکید کرد: موضوع نادرست حذف نام شهید از تابلوهای معابر شهری سمنان و دیگر شایعه های نادرست، فعالیت‌های مثبت مسوولان شهری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

طالب‌بیدختی با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان نهادها، اضافه کرد: طرح‌ها سبب نارضایتی مردم نیستند بلکه نحوه اجرا و عملکرد برخی از مسوولان نهادها و ادارات است که نارضایتی مردمی را به همراه می‌آورد.

وی گفت: برخی از مسوولان با بی مبالاتی سبب ایجاد نارضایتی و هجوم نقدها و شایعات می‌شوند.

فعالیت شهرداری در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت قابل تقدیر است

رئیس شورای شهر سمنان نیز به موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای معابر شهری در فضای مجازی چند روز اخیر پرداخت و آن را کذب خواند.

سید مسعود سیادتی ادامه داد: عملکرد مثبت شهرداری سمنان در زمینه معرفی شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت قبل از انتشار این شایعه، توسط مقام‌های مسوول مورد تقدیر قرار گرفت و از رسانه‌های مختلف منعکس شد.

وی ادامه داد: شهرداری سمنان برای آشنایی بیشتر نسل جوان با شهدا، تمثال ۱۰۰ شهید دفاع مقدس را در قالب پلاک مصور در کوچه‌های منتسب به همان شهید در شهر سمنان نصب کرده است که این امر نشان از روحیه انقلابی مدیران شهردای دارد.

سیادتی اضافه کرد: افرادی این شایعه را باور کردند و در مقابل بسیاری نیز چنین دروغ بزرگی را نپذیرفتند.

شهروندان خوب تقدیر و معرفی شوند

عضو شورای اسلامی شهر سمنان، استفاده از نظام تنبیه و تشویق را بسیار مهم خواند و ادامه داد: برای مدیران و مسوولانی که با بی‌مبالاتی سبب ایجاد مشکلات می‌شوند باید تنبیه‌هایی در نظر گرفت و در مقابل مدیران با عملکرد مطلوب را تشویق کرد.

طالب بیدختی با بیان اینکه خداوند نیز در قرآن بهشت و دوزخ را برای مومنان و کافران وعده داده است، گفت: معرفی شهروندان خوب، همراه و همدل در مدیریت شهری باید معرفی و مورد تقدیر قرار بگیرند.

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان برگزاری آیینی به منظور تجلیل از شهروندان خوب را خواستار شد.

سازمان‌ها، شهرداری را در احیای تابلوهای شهری همراهی کنند

مجید نظری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: اصلاح و بازسازی تابلوهای معابر شهری سمنان باید اجرایی شود و این امر از وظایف شهرداری است.

وی افزود: انجام این امر تنها نباید به عهده شهرداری باشد، چرا که مدت زمان انجام این وظیفه تنها توسط شهرداری نیازمند زمان طولانی است.

نظری تاکید کرد: همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادها سبب کاهش مدت زمان اصلاح و احیای تابلوهای معابر شهری می‌شود.

وی، مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان را در اجرایی کردن این طرح خواستار شد.

رسانه‌ها شایعه بودن حذف نام شهدا از تابلوهای شهری را بر ملا کردند

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان با تقدیر از عملکرد برخی رسانه‌ها در زمینه بیان واقعیت درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون حذف نام شهید از تابلو معابر شهری سمنان، گفت: افرادی در فضای مجازی با گسترش شایعه حذف نام شهید از تابلوی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر در صدد جوسازی علیه شهرداری سمنان بودند که با اقدام به موقع و مسوولانه برخی رسانه‌ها دروغ بودن ادعاهایشان بر ملا شد.

مدیریت واحد شهری مناسب برای بوستان‌های شهر وجود ندارد

نظری در ادامه به موضوع فضای سبز شهری و بوستان‌های شهر سمنان پرداخت و افزود: نبود مدیرت واحد شهری مناسب برای این مکان‌ها، مشکلات بسیاری را به همراه داشته است.

وی گفت: تعمیر و بازرسی از تاسیسات و امکانات سخت افزاری، نگهداری و آبیاری درختان و فضاهای سبز بوستان‌ها، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی و بسیاری امور دیگر باید تحت مدیریت واحدی انجام گیرد تا شاهد حفظ و گسترش این سرمایه‌های زیرساختی باشیم.

وی سازمان فضای سبز شهری شهرداری را گزینه مناسب مدیریت واحد برای بوستان‌ها خواند که با همکاری دیگر دستگاه‌ها باید به این مهم بپردازد.

ضرورت پیش‌بینی‌های لازم در مدیریت حوادث 

نظری با اشاره به سیل امسال در برخی مناطق کشور و استان سمنان، گفت: پیش بینی‌های لازم به منظور مقابله با حوادث باید به موقع انجام گیرد.

وی افزود: فصل بارندگی نزدیک است و باید قبل از وقوع، راه‎های پیش‌گیری و مقابله با حوادثی مانند سیل اندیشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان هشدار داد در صورتی که تمهیدات لازم دیده نشود، مشکلات و خساراتی مانند گذشته به بار می‌آید که به سختی قابل جبران است.

در ادامه این نشست، نامه‌های رسیده به شورای اسلامی شهر سمنان توسط رئیس شورا قرائت شد و اعضا پیرامون آن نظرات خود را اعلام کردند. انتشار فایل صوتی و نوشتاری جلسات شورای اسلامی در پایگاه اینترنتی شهرداری سمنان و شورای شهر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان همچنین در این جلسه به انتشار خلاصه‌ای از جلسات شورا در فضای مجازی رای مثبت دادند.  

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.