عباس بی‌نیاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فراخوان اجرای طرح نصب و راه‌اندازی صندوق فروش در برخی از مشاغل استان انجام شده است و تمامی اصناف مربوط موظف به اجرای این طرح هستند.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی صندوق فروش از سال ۹۹ در استان سمنان در گام اجرایی قرار می گیرد و نصب این صندوق رویکردی مهم در راستای شفافیت فعالیت اقتصادی مودیان مالیاتی وتحقق عدالت مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: براساس شیوه‌نامه سازمان امور مالیاتی کشور و در راستای اجرای ماده سه آیین نامه اجرایی تبصره (۲) ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم از سال آینده برای برخی مشاغل ملزم به استفاده پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی و صدور صورت‌حساب فروش مطابق مقررات خواهد بود .
بی‌نیاز اضافه کرد: براساس این شیوه‌نامه وکیل‌ها، مشاوران حقوقی و خانواده ، دفاتر اسناد رسمی ، مشاوران املاک ، مراکز اقامتی مانند هتل‌ها و تالارهای پذیرایی ،رستوران‌ها ، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه ، آجیل وخشکبار فروشی‌ها به استثنای مشمولان ماده ۸۱ قانون مالیات مستقیم و وارد کنندگان نمایشگاه‌ها و وسایل نقلیه موتوری به استثنای ماشین آلات راه سازی، ساختمانی و کشاورزی، قنادی‌ها ، شیرینی‌فروشی‌ها ،آبمیوه فروشی‌ها ،بستنی و فالوده فروشی‌ها ،میوه و تره بار فروشی‌های مستقر در میادین میوه و تره بار، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ، نوشت افزار فروشی‌ها ، مراکز فروش بازی‌های رایانه‌ای و کافی‌نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی ، دفاتر خدمات الکترونیکی مشمولان نصب صندوق فروش خواهند بود.
وی اضافه کرد: از تمامی صاحبان مشاغل مذکور دعوت می شود تا از ابتدای مهرماه سالجاری با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه یا پایانه‌های پرداختی متصل به شبکه پرداخت بانکی خود اقدام کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم مودیان مالیاتی موضوع این ماده قانونی موظف هستند از سامانه صندوق فروش و تجهیزات مشابه استفاده کنند و معادل هزینه‌های انجام شده بابت خرید ، نصب و راه‌اندازی تجهیزات در اولین سال استفاده یا سال‌های بعد ازآن قابل کسر خواهد بود و در صورت نصب نشدن صندوق فروش ، جریمه‌ای به میزان ۲ درصد تعلق خواهد گرفت.

یک‌هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از درآمد مالیاتی در سال گذشته به دهیاری و شهرداری‌های استان پرداخت شد.

از مجموع ۳۰ هزار کسبه سمنان بیش از ۶۰ درصد فرم خوداظهاری مالیاتی در سالجاری تکمیل کردند که این امر نشان از توجه ویژه مردم استان به مشارکت برای عمران و آبادانی است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.