سید حسن میرعماد روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: نظارت بر ۲۰ طرح رونق تولید در بخش کشاورزی استان سمنان تا پایان بیست و پنجم شهریور ۹۸  در شهرستان های مهدیشهر، دامغان و شاهرود انجام شد.

وی با بیان اینکه عمده مبالغ دریافتی تسهیلات برای خرید نهاده های کشاورزی است، بیان کرد: ۴۰ طرح در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید ۹۸ در سامانه بهین یاب این استان ثبت نام کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح های رونق تولید بخش کشاورزی این استان پرداخت شده است.

وی، تامین وثیقه بانکی را عمده ترین مشکل متقاضیان تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات به طرح های یاد شده سبب ایجاد و تثبیت شغلی  ۲۹  نفر در استان سمنان شده است.

میرعماد تصریح کرد: کمیته نظارت در شهرستان گرمسار در هفته گذشته ۱۰ مورد بازدید نظارتی بر طرح های رونق تولید بخش کشاورزی سال گذشته انجام داد که نشان از تحقق ۹۶ درصدی اشتغال تعهد شده دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان یادآور شد: توسعه همه جانبه سمنان با حمایت از کشاورزی میسر است و دولت برای این بخش استان برنامه دارد.

در این جلسه مشکلات بانکی، بیمه تأمین اجتماعی و زیربنایی هفت واحد تولیدی بررسی شد. چهار هزار و ۳۳ فرصت شغلی با ارائه تسهیلات رونق تولید در سال جاری در بخش کشاورزی استان سمنان ایجاد می شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.