احسان عباسپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش نرخ بیکاری از مطالبه‌های اصلی روستاییان از دولت در سال‌های گذشته بود که با اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی دغدغه‌های این بخش از جمعیت استان سمنان تاحدودی کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی پنج واحد کوچک روستایی در استان سمنان در یکسال گذشته زمینه کاهش نرخ بیکاری و رونق کسب و کار در برخی از روستاهای استان سمنان هموار شد.

مدیرتعاونی روستایی استان سمنان با بیان اینکه با راه‌اندازی این تعداد صنایع کوچک روستایی برای ۴۰ نفر اشتغالزایی شد،گفت: ثبت و بهره‌برداری از چهار شرکت اشتغال‌آفرین روستایی در سال‌جاری هدفگذاری شده است.

عباسپور اضافه کرد: واحدهای تولید گلاب ، عسل، شیرینی‌های خانگی، گیاهان‌دارویی در روستاهای استان سمنان بهره برداری شد.

وی تصریح کرد: ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کسب و کار از برنامه‌های مهم دولت برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی روستایی است که با همکاری بانک‌های عامل این مهم محقق می شود.

مدیرتعاونی روستایی استان سمنان گفت: خالی‌شدن روستاها از جمعیت از چالش‌های اساسی در سمنان است که با اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین می توان از این پدیده آسیب‌زا مقابله کرد.

براساس آمار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نرخ بیکاری در روستاهای استان سمنان در سال ۹۲ دست کم ۱۵ درصد بود که این رقم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است و بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.