شهید ابراهیمی ورکیانی، پنجمین فرزند محمدحسین و مریم، دهم اردیبهشت ۱۳۴۲ در روستای ورکیان از توابع شهرستان دامغان  در خانواده‌ای متدین متولد شد و رشد یافت.

این شهید والامقام سه خواهر و سه برادر داشت و پدرش کشاورز بود، او برای ادامه تحصیل به همراه برادرش به دامغان رفته بود و در خانه‌ اجاره‌ای مستقر شد و تحصیلات خود  را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی با موفقیت پشت‌سر گذاشت و در تمام  دوران تحصیل شاگرد ممتاز بود.

این شهید گران‌قدر تابستان‌ها در جهاد سازندگی، برای جمع‌آوری محصول کشاورزی مشغول به فعالیت بود که خبر قبولی اش در آزمون ورودی در دانشگاه تربیت معلم رجایی سمنان آمد و بعد از ۲ سال تحصیل، به عنوان دبیر علوم به روستای عبدالله‌آباد و آستانه دامغان رفت و با کوشش خود، در مدت کم کتابخانه‌ای برای مدرسه درست کرد.

شهید ابراهیم ورکیانی با شروع جنگ از طرف بسیج به جبهه اعزام شد و در جبهه‌های جنوب، غرب و منطقه مریوان به عنوان تک‌تیرانداز ایفای نقش کرد و سرانجام پس از سه ماه نقش آفرینی در دفاع از خاک میهن اسلامی در بیستم بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در رقابیه در اثر اصابت ترکش و گلوله به مقام بلند شهادت نائل گشت.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، در گلزار شهدای فردوس رضا(ع)  واقع در زادگاهش شهر دامغان به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.