محمدحسن قدیری ابیانه شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید باهنر در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر دامغان استان سمنان، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی قرار دارد که با توجه به کاهش ارزش پولی، باید با برنامه ریزی صحیح به سمت اصلاح و مهار مشکلات اقتصادی گام برداشت.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر به قطع وابستگی بودجه از درآمدهای نفتی تاکید داشتند، اما همچنان مردم و مسوولان از این امر غافل هستند.
قدیری ابیانه، به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در انتخابات پیش رو تمام دقت خود را به کار ببندیم تا نمایندگانی دلسوز، متعهد، سیاست مدار، آینده نگر و انقلابی انتخاب کنیم.
وی، به برگزاری پرشور یادواره های شهدا در کشور اشاره کرد و افزود: یادواره شهدا نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح جهان نیز باید گسترش یابد تا پیام ایثار و شهادت در جهان طنین انداز شود.
قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: افرادی که جان خود را تقدیم کردند، مشتاق شهادت بودند و به وعده های الهی باور حقیقی داشتند.
وی به ایام محرم و درس های عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا، تجلی ایثار، از خودگذشتگی، آزادمردی، پیروی از اسلام ناب و سراسر درس و عبرت است.
قدیری ابیانه ادامه داد: باید بصیرت خود را افزایش دهیم و بدانیم شمر نیز جانباز جنگ صفین، حافظ قرآن و اهل دعا و معرفت بود، اما دنیا دوستی او را به انحراف کشاند.
وی تصریح کرد: کسانی که با امام حسین (ع) همراه شدند با شهادت خود در تاریخ ماندگار شدند و تا قیامت از آن ها به نیکی یاد می شود، اما افراد مقابل امام در کربلا به عنوان منفورترین انسان های تاریخ شناخته خواهند شد.
کارشناس علوم دفاعی راهبردی و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا گفت: ما انسان ها با درس از تاریخ، باید همواره با مراقبت از اعمال و رفتار خود، مراقب وسوسه های شیطان باشیم و از مسیر حق خارج نشویم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.
شهرستان دامغان ۶۳۰ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.