منوچهر فخری روز یکشنبه در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سال گذشته ۳۰۶ تن در سوانح رانندگی جاده‌های استان جان باختند که براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه این رقم باید به ۲۳۳ تن در سال کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر افراد جان باخته در تصادف‌ها در جاده‌های سمنان کمتر از ۴۰ سال سن دارند و باید با اتخاذ راهبردهای اصولی از مرگ و میر شهروندان در تصادف ها به هر تدبیر جلوگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده های استان در سال‌های گذشته بازسازی شد و عملیات شناسایی ۲۴ نقطه دارای تصادف هم انجام شد.

فخری اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد از نوع تصادف در جاده‌های استان سمنان واژگونی خودرو است که دلیل این امر خواب آلودگی راننده و فقدان جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی برای جلوگیری از یکنواختی جاده است.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه در استان سمنان وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر تحت مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: عامل انسانی، جاده و کیفیت خودرو، ارکان تصادف در جاده‌ها به شمار می روند که با اصلاح رویه‌ها در بخش‌های مختلف می توان برای کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های استان گام برداشت.

در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان که سردار سرتیپ سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور، علیرضا آشناگر استاندار، و جمعی از شهرداران و فرمانداران استان سمنان حضور داشتند، در ارتباط با میزان تلفات جاده‌ای و راهکارهای کاهش آن بحث و تبادل نظر شد.

در پنج سال گذشته ۹۰۷ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند و ۶ هزار و ۴۶۶ نفر مجروح شدند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.