سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برداشت غیرمجاز در بازه زمانی یکم فروردین تا پایان مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱۹ درصد افزایش یافته و کلاهبرداری اینترنتی و هتک حیثیت به ترتیب در رده های دوم و سوم جرایم سایبری در استان سمنان قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: اجرا شدن سیستم خدمات رمز پویا یا رمز یکبار مصرف در استان سمنان در کاهش جرایم سایبری موثر است.

صادقی با تاکید بر لزوم بالا بردن آگاهی کاربران در فضای سایبر، بیان کرد: در این مدت، وقوع جرائم سایبری ۱۳۳ درصد در استان سمنان افزایش یافت که این موضوع نشان از ضرورت ارتقاء سواد رسانه ای شهروندان دارد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشت.

وی، فقدان آگاهی کاربران علت عمده سرقت اطلاعات شخصی برشمرد و اضافه کرد: ارتقاء دانش در فضای مجازی مانع بزرگی در برابر مجرمان حوزه سایبر ایجاد می‌کند.

صادقی تصریح کرد: هتک حثیت در فضای مجازی در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: کشف جرایم سایبری در استان سمنان در این مدت نسبت به سال گذشته  ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کابران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.