محمدعلی رضایی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جلوگیری از تخریب مراتع و تثبیت مالکیت اراضی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کاداستر است.

کاداستر یکی از طرح های سازمان ثبت اسناد است که با اجرای آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و دیگر املاک ثبت می شود.

رضایی تصریح کرد : اخذ سند مالکیت اراضی ملی با هدف مقابله با تخریب،تصرف،ساخت و ساز،تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه سند دار کردن اراضی ملی به نام دولت سبب حفاظت از کاهش تصرف ها می شود ، تصریح کرد: در صورت دریافت سند اراضی ملی به نام دولت در صورت تصرف قابلیت دفاع در محاکم قضایی امکان پذیر شده و راهکار مناسبی برای مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است.

 رضایی گفت : اجرای طرح سنددارکردن اراضی ملی و تبدیل سندهای دفترچه ای به سندهای کاداستری، پیشگیری از سوءاستفاده متصرفان و زمین خواران،اعمال مدیریت دقیق در عرصه های منابع طبیعی و آمایش سرزمین و استفاده مناسب از مدیریت زمان از اهداف سند دار کردن این عرصه ها است .

وی از برخورد جدی با مخربان اراضی ملی و مراتع در شهرستان خبر داد و تصریح کرد : برای حفاظت از اراضی ملی و مراتع ، افرادی که اقدام به تخریب کنند به مراجع قضایی معرفی خوهند شد تا برخوردهای قانونی با این افراد انجام شود. 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: برای نگهداری مراتع و جلوگیری از تخریب آنها توسط افراد سودجو ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه‌ روزی فعالیت داشته و تمام اقدامات  در این اراضی رصد می‌ شود.

رضایی از تلاش های اداره ثبت اسناد شهرستان میامی تقدیرکرده و تصریح نمود : امسال دریافت سند تک برگی ویا تبدیل سندهای دفترچه ای به تک برگی در پلاک های ارمیان ،قدس، میامی، فیروزآباد،سوداغلن،باغچه،کرنگ وکمردار در دست اقدام است . 

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

۷۳۵۷/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.