امیر عبدوس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صدور مجوز شکار پرنده در استان سمنان از آبان‌ ۹۸ شروع می‌شود، اظهار داشت: شکارچیان به شرط شرکت در کلاس آموزشی ۲ ساعته که اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برگزار می‌کند، می‌توانند مجوز شکار پرنده دریافت کنند و در صورت شرکت نکردن در کلاس آموزشی نمی‌توانند مجوز شکار دریافت کنند.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکاسی بین شکارچیان حیات وحش در سال ۹۸ از دیگر تفاوت‌های آغاز شکار پرنده در استان سمنان  در مقایسه با سال‌های گذشته است.
به گفته عبدوس، شکارچیان، بعد از شرکت در کلاس آموزشی ۲ ساعته و دریافت مجوز شکار پرنده، می‌توانند در مسابقه عکاسی شرکت کنند.
وی اضافه کرد: به شکارچیانی که بهترین عکس را از حیات وحش بگیرند جوایز نفیس اعطا می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان تصریح کرد: در فصل شکار که از آبان ماه صدور مجوز آن آغاز می‌شود از استان‌های همجوار مانند تهران و مازندران برای دریافت مجوز شکار پرنده به سمنان می آیند.
وی بیان کرد: استان سمنان زیستگاه پرنده‌های خشکی‌زی مانند کبک، تیهو و پا قرقره و مورد توجه شکارچیان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: تعداد مجوز شکار پرنده در سال‌های مختلف متغیر است، اما در مجموع بین یک هزار تا ۲ هزار مجوز شکار پرنده در استان صادر می‌شود.

۲۵ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.