عادل سعدالدین روز پنجشنبه همزمان با روز ملی سینما در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر همپوشانی که حوزه هنرهای تجسمی و سینما دارند، افزود: با همکاری دو انجمن، به مناسبت روز ملی سینما، فیلم هایی از ژرژ ملیس نمایش داده می شود و با برداشت و تاثیر از فیلم های وی کارگاه نقاشی برگزار می شود.

وی یادآور شد: در قالب این برنامه مشترک، قرار بر این است آثار تجسمی با همکاری نقاشان و حضور فیلمسازان استان سمنان خلق و سپس نمایشگاهی از آثار برپا شود، زمان نمایش فیلم ها و به دنبال آن کارگاه نقاشی روز یکشنبه ساعت ۱۷ در تالار آفتاب برنامه ریزی شده است. 

وی با اشاره به دلیل انتخاب این کارگردان در کارگاه «از نگاتیو تا پوزیتیو» گفت : ژرژ ملیس را جادوگر سینما می دانند و در برخی از فیلم هایی که ساخته است در آن دوره روی نگاتیو کارهای گرافیکی انجام می داده و یا در طراحی صحنه ها از مجسه سازی بهره می برده است .

سعدالدین افزود: انجمن هنرهای نو جلسات زیادی را در حوزه های مختلف هنری برگزار می کند و به دنبال فعالیت های خلاقانه و پیشرو به مانند این کارگاه «نقاشی- سینما» است تا بتواند با نگاهی متفاوت تر آثاری را با تلفیق از هنرهای مختلف خلق کند.

وی با اشاره به انتقاداتی که در گذشته از این سبک فعالیت ها وجود داشت، اضافه کرد: نسبت به دغدغه هایی که وجود داشت فعالیت هایی از جمله تئاتر، فیلمسازی و فعالیت های تجسمی انجام دادیم، اما گاهی با نقد و نصیحت همراه بود که برای مثال این اثر شما ساختار نمایشی ندارد و به طور کل نمی توان نام تئاتر به آن داد، ما هم این مساله را می دانستیم اما هدف دیگری داشتیم تا ساختارهای جدیدی را جست و جو و درک کنیم، به همین علت «انجمن هنرهای نو» را با همفکری معاونت امور هنری و سینمای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاسیس کردیم.

انجمن هنرهای نو در سال ۱۳۹۶ با مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاسیس شد و در حال حاضر در شهرستان سمنان فعالیت دارد و با همکاری انجمن های دیگر جلسات هفتگی در روزهای دوشنبه برگزار می کند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.