ایرج مصطفوی عصر پنحشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با تداوم فعالیت امواج ناپایدار در نواحی شمالی استان سمنان، ابرناکی در ساعات بعد از ظهر و وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک، و در ارتفاعات مه آلودگی و بارش پراکنده باران گاهی رگبار و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: دمای هوای استان سمنان بین سه تا چهار درجه سانتیگراد در روزهای جمعه و شنبه به‌طور نسبی کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: وزش باد در نواحی شرقی، مرکزی و جنوبی این استان با شدت بیشتری پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه در برخی نواحی شمالی احتمال آبگرفتگی و رواناب نقطه ای وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به بارش باران به ویژه در ارتفاعات، وزش باد شدید و کاهش دما تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

مصطفوی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۲۰ و بیشینه دمای آن ۳۱ درجه سانتیگراد بود.

وی اضافه کرد: مجن با کمینه ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حسینان با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به کوهان با ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.