محمد حسین فیروزجائیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از سامانه‌های هوشمند انجام می شود، افزود: اکنون ۵۶ دستگاه تردد شمار ، ۵۹  سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین  نظارتی در جاده‌های استان فعال است.
وی خاطر نشان کرد: دریافت اطلاعات برخط تردد و مدیریت ترافیک در محورهای ارتباطی استان به صورت هوشمند رصد می‌شود و تخلف‌های احتمالی رانندگان وسایل نقلیه با فناوری‌های روز ثبت می شود.
رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد:  براساس آمارهای تفکیک شده توسط سامانه‌های ترددشمار در این مدت ، سرعت متوسط ثبت شده در محورهای ارتباطی استان  ۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده و همچنین درصد وسایل نقلیه با تخلف سرعت غیرمجاز ۱۲ درصد است.    
فیروزجائیان با اشاره به اینکه رعایت فاصله طولی با سایر وسایل نقلیه از الزام‌های ایمنی در رانندگی است، افزود : ۹ درصد تخلف‌های ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در جاده‌های استان در پنج ماهه سال‌جاری مربوط به فاصله طولی غیرمجاز بوده است .
بیش از ۶۲۰ کیلومتر از بزرگراه ۹۰۰ کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد و عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر حرم رضوی از جاده های این خطه، ترافیک و سوانح رانندگی در جاده های این استان را قابل توجه کرده است. 
علت بیش از ۶۵ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های استان توجه نکردن راننده وسیله نقلیه به جلو و واژگونی خودرو  است.
یکی از علت های اساسی واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان کمبود اقامتگاه بین‌راهی و کویری بودن جاده است و اکنون ۴۰ اقامتگاه بین‌راهی در استان وجود دارد که این تعداد مجتمع ها پاسخگوی نیازهای مسافران و رانندگان نیست و باید تعداد آن به گفته کارشناسان به بیش از ۳۰۰‌ اقامتگاه برای کاهش سوانح رانندگی افزایش یابد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.