ابراهیم صادقی فر عصر چهارشنبه در آیین افتتاح مجموعه استخر موج صد دروازه کارگران دامغان گفت: انتخاب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، بی شک حاصل تلاش مدیران و کارکنان این مجموعهداست.
وی ادامه داد: امروز این وزارتخانه اجتماعی‌ترین نهاد حاکمیتی کشور است که بیش از ۴۵ میلیون نفر خانواده را تحت پوشش قرار داده است.
صادقی فر به وجود چهار میلیون بازنشسته اشاره کرد و افزود: امروز در کشور سطح پوشش وسیعی داریم که از ساختارهای مختلف تشکیل شده اند تا گروه و بنگاه های خود را به بهره وری برسانند.
وی اظهار داشت: سلامت و صیانت از نیروی کار، افزایش مهارت، ایجاد رقابت بین تعاونی ها، فراهم کردن زیرساخت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی از جمله ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور است. 
صادقی فر ادامه داد: هم اکنون این وزارتخانه در حال ساماندهی زیرساخت های فرهنگی و برنامه ریزی در این زمینه است که در سال گذشته نیز در همین راستا، آواهای محلی مربوط به کار و تعاونی ها در کشور جمع‌آوری و تجمیع شده است.
وی تصریح کرد: توجه به امر کارآفرینی از جمله موانع اصلی اعتیاد و فسادهای مالی و اخلاقی است که باید به آن توجه ویژه داشت. 
صادقی فر اضافه کرد: یکی دیگر از ماموریت های این وزارتخانه در حوزه ورزش است که توجه به این حوزه می تواند سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی شود. 
وی خاطر نشان کرد: در سالجاری سه هزار نفر بهبان برای موارد بهداشتی و حضور درخانه های بهداشت کارگری در واحدها آموزش دیدند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۵۰ مجموعه ورزشی در این وزارتخانه فعال است که بیش از ۷۵ درصد این تعداد از محل ماده ۱۵۴ تامین اعتبار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به منظور شرکت در چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی های برتر استان سمنان و افتتاح سه طرح مهم در شهرهای دامغان و مهدیشهر، در سفر یک روزه خود به استان سمنان سفر کرده است.
۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.