امیر بینایی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: اجرای طرح مدرسه شاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاثیرگذار است و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای اجرای این ایده در چارچوب قوانین قدم‌های مثبتی تاکنون برداشته شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد افزایش نشاط در مدارس می توان از دانش آموزان در برابر هرگونه آسیب اجتماعی مراقبت کرد، گفت: اجرای این طرح مثبت، تلاش دستگاه‌های مرتبط اجرایی را می طلبد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: هیات اندیشه‌ورز برای اجرای افزایش نشاط در مدارس استان با دستور استاندار سمنان تشکیل شد و راهکارهای عملی برای اجرای این طرح مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بینایی اضافه کرد: ترویج مهربانی، مهارت گفت و گو، آشنایی با مهارت‌های شغلی به منظور تربیت و آموزش دانش آموزان خلاق در اجرای افزایش نشاط در مدرسه  بررسی شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۶۵۰ دقیقه از معلمان، دانش آموزان و والدین برای بررسی افزایش نشاط در مدارس و موانع آن مصاحبه انجام شد و داده و فرضیه‌های خوبی برای رفع نواقص و تکمیل طرح نشاط مدارس به دست آمد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رقابت تحصیلی، کمبود امکانات و مسایل اداری از جمله موانع فقدان نشاط در این پژوهش از سوی دانش آموزان، معلمان و والدین عنوان شده است.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.

۷۳۳۹/6103

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.