جواد نجاریانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جلسات متعدد کمیته خدمات شهری به منظور هماهنگی و ساماندهی کامل عملکردهای اعضای ستاد خدماتی و نظارتی به منظور ارائه خدمات به هیات‌های مذهبی، تکیه ها و مساجد برای برگزاری عزاداری‌های ماه محرم از قبل از ماه محرم برگزار شد.

وی با اشاره به ادامه این جلسات برای هماهنگی‌های لازم در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، افزود: کنترل دقیق نظافت و پاکسازی معابر، مساجد، امامزادگان و تکایای بزرگ شهر، استقرار تانکرهای آب به منظور آبپاشی، امدادرسانی سریع و به موقع به عزاداران، شست و شوی معابر و محل‌های ذبح نذورات و تامین آب وضوی دسته‌های عزادار توسط ماموران دستگاهای عضو این ستاد و پاکبان‌های شهرداری، از جمله اهداف تشکیل این جلسات است.

سامانه فوریت‌های شهرداری آماده ارائه خدمات به عزاداران

نجاریانی با اشاره به عضویت سازمان‌های آتش‌نشانی، اورژانس و تاکسیرانی شهر سمنان در این ستاد، بیان داشت: سامانه ۱۳۷ فوریت‌های شهرداری سمنان در روزهای عزاداری ۲۴ ساعته پاسخگوی مشکلات شهروندان است و از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلات شهروندان استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام برای ذبح دام تمهیدات لازم را به منظور شست و شوی سریع محل فراهم کرده و در صورت نیاز با تلفن مرکز فوریت‌های شهرداری به شماره ۱۳۷تماس بگیرند تا نسبت به اعزام سریع تجهیزات شست و شو اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در این ستادها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، تصریح کرد: آماده‌باش و حضور در نقاط حساس و پرازدحام در سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی و محل‌های برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا، عاشورا و شام غریبان ابا عبدالله حسین(ع) صورت گرفته و در این راستا برنامه آموزشی به منظور ارایه نکات ایمنی و بهداشتی به متولیان هیات‌های مذهبی توسط سازمان آتشنشانی نیز برگزار شده است.

در مسیر دسته‌های عزاداری ذبح دام انجام نشود

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان، از متولیان دسته‌های عزاداری خواست با توجه به حضور پرشور عاشقان و عزاداران در بقاع متبرکه و امامزادگان شهر برای حفظ کامل شان و منزلت این اماکن مقدس تا جای ممکن از ذبح دام در محدوده این مکان‌ها و مسیرهای تردد دسته‌های عزاداری در هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

وی اضافه کرد: متولیان ایستگاهای صلواتی نسبت به استقرار سطل‌های زباله و نصب بنر، برای رعایت نظافت محیط شهری در محل‌های توزیع نذورات اقدام کنند.

نصب پلاکارد و بنر ویژه این ایام، سیاهپوش کردن معابر سطح شهر، برپایی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد گشت‌های نظارتی توسط سازمان‌های مربوطه و توزیع بروشور و بسته‌های فرهنگی و آموزشی را از دیگر اقدام های ستادهای خدماتی نظارتی شهرداری سمنان در روزهای عزاداری شهدای کربلا خواند.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان ادامه داد: دست اندرکاران هیات‌ها و دسته‌های عزاداری زمان نصب داربست‌ها برای برپایی تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در روزهای عاشورا و تاسوعا باید به فضای سبز و نکات ایمنی به منظور جلوگیری از تخریب فضاهای سبز به عنوان سرمایه ارزشمند و حوادث ناگوار توجه ویژه‌ای داشته باشند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.