مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این خانه بهداشت روستایی در گفت و گو با ایرنا، افزود: خانه بهداشت روستای امام آباد تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت دروار است که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۴۲ متر مربع با بنای ۸۵ متر مربع ایجاد شده است. 

بهراد پورمحمدی اضافه کرد: هزینه ساخت این مجموعه ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بوده است که برای تجهیز آن نیز ۷۵ میلیون ریال هزینه شده است. 

وی تصریح کرد: این خانه بهداشت از جمله طرح های تکمیل و نوسازی خانه های بهداشت روستایی این شهرستان است که احداث آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسیده است.

پورمحمدی ادامه داد: این خانه بهداشت روستایی با هدف نوسازی و ایجاد محیطی با امکانات بهتر پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی از جمله مراقبت‌های بهداشتی تمامی گروه‌های سنی شامل نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در این مکان ارائه می‌شود. 

پورمحمدی گفت: مراقبت‌های دوران بارداری، آموزش بهداشت عمومی و محیط، واکسیناسیون و مبارزه با بیماری‌ها نیز از دیگر خدمات قابل اجرا در این خانه بهداشت روستایی است که توسط بهورز به صورت ثابت و همه ایام هفته انجام می‌شود.

به گفته پورمحمدی، پزشک نیز هفته ای ۲ در این خانه بهداشت به ویزیت و تجویز دارو خواهد پرداخت. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان افزود: خانه های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می شود.

روستای تویه دروار در بخش امیرآباد و در ۶۰ کیلومتری غرب شهر دامغان است که یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ثابت دارد. 

بیش از ۹۵ درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی و وارد این سامانه شدند.

۷۴۰۸/۹۸۵۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.