سورنا ستاری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان، افزود: نسبت به رفع موانع دانش‌بنیان‌ها همچون امور مالیاتی، گمرکی و بیمه تلاش شده اما بخشی از این مشکلات ناشی از فقدان توجه شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به حقوق و مزایا ناشی می‌شود. 
وی بیان کرد : سال گذشته در آمد حاصل از فروش محصولات چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور  ۹۰۰ هزار میلیارد ریال بود. 
وی با تاکید بر ضرورت مشخص شدن مسیر توسعه و طی آن در استان‌ها، بیان کرد: توسعه و پیشرفت تنها با احداث مراکز و تصویب قوانین محقق نمی‌شود بلکه نیازمند فرهنگ‌سازی با هدف حرکت بومی و بهره‌گیری از نیروی انسانی در بخش کارآفرینی است. 
ستاری تصریح کرد: نگاه جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید به سمت نیروهای انسانی جوان کشور پیش رود. 
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: هیچ دولتی، به اندازه دولت تدبیر و امید در بخش پژوهش هزینه و سرمایه گذاری نکرد. 
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید محدود به بودجه دولت باشند، خاطرنشان کرد: مراکز عالی باید از طریق فروش تولیدات فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان همچون دانشگاه‌های بزرگ دنیا کسب درآمد داشته باشند. 
وی تاکید کرد: با تحقق این مساله، دانشجویان محور توسعه اقتصادی و حرکت جمعی در کشور باشند. 
ستاری با اشاره به ورود استارت‌آپ‌ها در جامعه امروزی، اضافه کرد: این نسل جدید کارآفرینی نسل‌های سنتی را به طور کامل از دور خارج می‌کنند. 
ستاری به دیده شدن و استفاده از ایده جوانان در راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و ورود به اقتصاد کشور تاکید و بیان کرد: مشکلات استارت آپ ها باید از  طریق صندوق و پارک علم و فناوری شناسایی و برطرف شود. 
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: ورود خیران در احداث مراکز نوآور و فناور اقدامی نو است که نشان از دانش بالای افراد در ورود به این حوزه دارد. 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور امروز به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد. 
استان سمنان ۵۸ شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد ۲۰ شرکت نوپا و بقیه تولیدی هستند. 
۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.