علیرضا خدابنده عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و کارآفرینان استان سمنان به‌ صورت مستقیم و یکصد نفر به‌ صورت غیرمستقیم فراهم‌ شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان شبانه اقامتگاه‌های بومگردی راه‌اندازی شده ۲۹۰ نفر مسافر است، تصریح کرد: این واحدها میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا است.

وی با اشاره به برنامه‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق ایجاد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری، ادامه داد: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع‌دستی و آئین‌های سنتی روستائیان، خروج روستائیان از تک‌محصولی، افزایش سطح درآمد و بهبود وضعیت معیشتی، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و سوغات و در نهایت توسعه پایدار روستا توجه به بخش گردشگری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان خاطر نشان کرد: برای تحقق این مساله، کمیته امداد با همکاری سازمان‌های متولی، نسبت به شناسایی مددجویان و مناطق و مکان‌های مناسب به خصوص روستاهای هدف گردشگری برای توسعه خدمات گردشگری و صنایع وابسته اقدام کرد.

وی افزود: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی تعامل مطلوبی باهدف راه‌اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند و در همین ارتباط یک دوره کلاس آموزش بوم گردی در روستای رضاآباد خارتوران بیارجمند با حضور مجریان و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: با توجه به برنامه‌های این نهاد در بخش استفاده از کارآفرینان حرفه‌ای و متخصص با شرکت‌های مختلف گردشگری مذاکره و از آنان به‌عنوان راهبر و حلقه ارتباط با لیدرها، تورهای مختلف گردشگری داخلی و خارجی، مربیان متخصص در ارائه آموزش‌های مهارتی و در برخی موارد رفع مشکلات موجود استفاده می‌شود.

بیش از ۳۱ هزار نفر معادل حدود چهار درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.