علیرضا فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد قابل توجهی از روستاها در هشت شهرستان استان سمنان در بارش شدید باران و سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال خسارت دید که برای بازسازی مشکلات زیرساختی و معیشتی روستاییان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدام‌های لازم را انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: ارایه تسهیلات با سود کم و بدون بازپرداخت در روستاهای خسارت‌دیده استان سمنان بعد از برآورد خسارت در دستور کار قرار گرفت و بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های این سیل‌زدگان در تلاش است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: حمایت از سیل‌زدگان در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات زیرساختی در دستور کار است و با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رفع مشکلات سیل‌زدگان در ماه‌های گذشته اقدام‌هایی انجام شد.

فلاحی با بیان اینکه سیل اوایل امسال بسیاری از طرح‌های ‌توسعه‌ای بنیاد مسکن در مناطق روستایی استان سمنان را متوقف کرد، اضافه کرد: اجرای طرح هادی برای عمران و آبادانی در روستاها در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: عملیات ساخت خانه در مناطق مصیبت‌زده کالپوش آغاز شده است و با برنامه‌ریزی اصولی برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام روستایی استان اقدام می شود.  

سیل به همراه رانش زمین در استان سمنان در اوایل بهار امسال یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف مسکونی، کشاورزی و زیرساختی خسارت وارد کرد.

در اثر بارندگی و سیل یک نفر در سمنان جان باخت و به گفته مسئولان امر این خسارت‌ها تنها مختص استان سمنان نبوده و این رخداد طبیعی خسارت‌های قابل توجهی به استان‌های مختلف کشور وارد کرد، سیل ۳۵ هزار میلیارد ریال خسارت به راه ‌ها و ابنیه فنی شامل پل ‌ها و آب روها وارد کرده است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.