نوید دانایی روز شنبه شنبه در گفت و با ایرنا بیان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم بیماران از هزینه بستری را از ۳۷ درصد به پنج درصد برای روستائیان و ۱۰ درصد برای شهرنشینان کاهش داد.

وی افزود: کاهش سهم بیمار از هزینه های بستری به میزان ۲ درصد در حوزه روستایی و ۴ درصد در حوزه شهری نیز از دستاوردهای  طرح های دولت تدبیر و امید است.

دانایی اضافه کرد: حفاظت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه‌های کمرشکن در بیمارستان‌های دولتی، ساخت، توسعه، تجهیز و نوسازی تخت‌های بیمارستانی، بهره برداری از اورژانس هوایی و استقرار یک فروند بالگردآمبولانس، نوسازی ناوگان آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی و به‌کارگیری ۱۲ دستگاه آمبولانس جدید، بهره برداری از خدمات هتل بیمارستان برای نخستین بار در استان سمنان و ارائه خدمات درمانی و رفاهی ۱۰۰ درصدی به مراجعان مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی امیرالمومنین(ع) را از جمله خدماتی عنوان کرد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان سمنان ارائه شده است.

افزایش خدمات در حوزه بهداشت

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت موجب گسترش خدمات بهداشتی در سطح اول و دوم ارائه خدمات شد، افزود: ارتقای شاخص‌های بهداشتی از جمله کاهش مرگ ‌و میر نوزادان و کودکان زیر یک سال و کودکان زیر پنج سال، پوشش ۹۱ درصدی مراقبت دوران باری داری و پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان از جمله این خدمات است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.