به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از افتتاح 22پروژه بزرگ آبخیزداری در هفته دولت در سراسر استان خبر داد.

وی در خصوص مشخصات این پروژه افزود: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه دهنمک شهرستان آرادان از نوع خاکی با حجم عملیات سنگ و ملات 3هزار متر مکعب و حجم عملیات خاکی 15هزار متر مکعب و با حجم آبگیری 22 هزارمتر مکعب و مساحت حوزه 2۴ هزار هکتار از جمله طرح های بزرگ اجرا شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ است که در مجموع با اعتباری بالغ بر1 میلیارد و 800میلیون تومان در مدت کمتر از یک سال اجرا و به بهره برداری رسید. و همچنین در سال 98 بالغ بر 3هزار و 700متر مکعب عملیات مکانیکی با اعتبار1میلیارد و 400میلیون تومان مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

حیدریان اهداف اجرایی این طرح را کنترل سیلاب و رسوب ،‌تغذیه مصنوعی آبخوان و جلوگیری از فرونشست زمین مطرح کرد و اظهار امیدواری کرد؛ مردم در بارش های پیش رو از خیر و برکات این پروژه بهره مند شوند.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان که برای افتتاح 31 پروژه اجرایی (عمرانی و اقتصادی) در هفته دولت به شهرستان آرادان سفر کرده بود، ضمن اعلام رضایت از اجرای پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک حوزه دهنمک به حمایت بیشتر دولت از انجام پروژه های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با توجه به بحران خشکسالی، لزوم مدیریت منابع آبی و بهره بردن از بارش های جوی با انجام پروژه های آبخیزداری بیش از پیش احساس می شود. 

وی انجام پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را گام مهم سازمان جنگلها برای رفع بحران خشکسالی در دو سال اخیر خواند و اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها در سراسر استان شاهد اثرات مثبت و تاثیر گذار آنها در افزایش سفره های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش و حمل رسوب و جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1245868
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.