حجت الاسلام سید محمد حسینیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) دامغان افزود: برگزاری جشنواره پسته، با برنامه‌ریزی مناسب از سوی کمیته برگزار کننده و جهاد کشاورزی، می تواند فرصتی مناسب برای ارتقا دانش کیفی و افزایش کیفی این محصول باشد.

وی ادامه داد: امروز پسته دامغان در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار برداشت می شود و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال ایجاد درآمد می کند که باید این خشکبار مرغوب را حفظ کرده و آن را در بورس کشور ارتقا دهیم.

حسینیان اضافه کرد: در حال حاضر میانگین برداشت پسته در هر هکتار ۳.۵ تن است که باید با معرفی دانش روز کشاورزی به باغداران، تقویت آن ها و  به روز سازی ابزار کشاورزی این میزان را افزایش داد.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با رییس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار تولید کنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمنان دانستند تا مسوولان با حمایت از تولید کننده، تولید داخلی را به عنوان کلید اصلی حل مشکلات موجود توجه قرار دهند.

حسینیان خاطر نشان کرد: اقتصاد و فرهنگ امروز ۲ موضوع مهم و تاثیرگذار در کشور است که امروز در موضوع فرهنگ با حمله دشمن و جبهه وسیع بیگانگان روبرو هستیم و باید به این موضوع توجه کرده و جلوی نفوذ فرهنگی دشمت و ولنگاری فرهنگی در جامعه  را بگیریم.

وی به ۲۴ ذی الحجه و روز مباهله اشاره کرد و افزود: این روز از سوی مسلمانان غدیر دوم محسوب می شود که این رویداد به عنوان یکی از برجستگی‌های اهل بیت محسوب شده که مردم می توانند با مراجعه به مفاتیح از اعمال این روز بهره مند شوند.

حسینیان به اقتدار بین المللی ایران اشاره کرد و گفت: همه دنیا مشاهده کرد زمانی که انگلیس کشتی حامل ۲ میلیون بشکه نفت را توقیف کرد، انتظار داشت ایران با عذرخواهی از آن ها کشتی را طلب کند اما ایران در مقابل، کشتی انگلیسی را توقیف کرد تا نشان دهد اقتدار ایران هرگز لکه دار نخواهد شد.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: امروز نیروی دریایی و ملت غیور ایران با عزت، اقتدار و قدرت خود و رهبری عالم این پیام را به جهان مخابره کردند که هر کس در هر مکانی بخواهد به ایران نگاه چپ کرده و یا حق ما را ضایع کند، آنچنان سیلی می خورد تا در افق تاریخ کل جهان بین المللی بماند .

۹۸۵۶/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.