حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در نشست خبری به همراه علیرضا آشناگر استاندار در سالن مدیریت بحران استانداری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان، افزود: برای افتتاح ۶۱ طرح اقتصادی در استان در هفته دولت، سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: هشت طرح از ۶۱ طرح آماده بهره برداری در هفته دولت امسال مربوط به صنعت با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تعهد ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۲۱ نفر است.

وی ابراز داشت: امسال از مجموع طرح‌های آماده بهره برداری در استان سمنان در هفته دولت، ۳۵ طرح مربوط به کشاورزی است که با صرف ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار، ۱۱۹ فرصت شغلی ایجاد می کند.

عسگری خاطرنشان کرد: ۱۴ طرح از ۶۰ طرح آماده افتتاح در استان سمنان در هفته دولت مربوط به حوزه گردشگری است که ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف آنها شده است.

وی یادآور شد: چهار طرح مربوط به حوزه حمل و نقل است که برای بهره برداری در هفته دولت ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها صرف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان این که در استان پنج هزار و ۸۹ واحد تولیدی وجود دارد، ابراز داشت: ۷۰۵ واحد اقتصادی استان به دلیل مسائل مختلف مانند به روز نبودن فناوری در مسیر تولید، مشکلات حقوقی، مسائل بانکی و اختلاف شرکا، غیرفعال است.

وی یاد آور شد: امسال براساس تصمیم سران سه قوه کشور، واحدهای تولیدی تعطیل نمی شوند و ۴۵ واحد تولیدی تعطیل و تملک بانک‌ها امسال فروخته شد و دوباره به تولید رسیده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی، کشور را به اندازه ۲ برنامه توسعه پنج ساله به تحرک واداشت و کشور را در خودکفایی و تکیه بر دانش بومی تقویت کرد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.