رضا زارع زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور ۹۸ برگزار می شود. 
وی اضافه کرد: افتتاحیه این جشنواره روز ۳۱ مرداد با حضور جمعی از مسئولان، سفیران کشورهای خارجی در ایران، کشاورزان، پژوهشگران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، به میزبانی مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار می شود. 
زارع زاده از افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات،ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی، صنایع دستی و غذایی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته، صنایع غذایی، دستی و محصولات کشاورزی با ۱۲۰ غرفه از ۲۰ استان کشور در سالن مدیریت بحران واقع در جاده سلامت شهر دامغان برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۹ مرداد تا پایان جشنواره از ساعت ۱۸ الی ۲۴ هر روز دایر و آماده بازدید علاقه مندان است.
زارع زاده، به اجرای ۶ جشن ویژه شب های جشنواره اشاره کرد و افزود: در راستای ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، برنامه‌های هنری و فرهنگی این جشنواره طی ۶ شب از ساعت ۲۱ در بوستان بانوان با دعوت از هنرمندان مطرح کشور در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پسته دامغان درسازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسید که به عنوان یکی از اهداف جشنواره در دوره پنجم محقق شد.
زارع زاده عنوان کرد: این جشنواره ویژه کشاورزان منطقه برگزار می شود که از آن ها انتظار داریم با حضور در جشنواره، ضمن بهره گیری از دانش های روز کشاورزی دنیا، از ظرفیت موجود نهایت بهره برداری را داشته باشند. 
دبیر ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان تصریح کرد: باغداران و کشاورزان برای بازدهی بیشتر محصولات خود باید از فعالیت های سنتی و قدیمی دست برداشته و به سمت فناوری های روز حرکت کنند و در کنار آن با فکر به صادرات و فرآوری پسته، افق های روشن داشته باشند.
جشنواره پسته دامغان به شکل رسمی و بین المللی از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد.
در استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار زراعت و باغ وجود دارد که ۲۳ هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان ۱۸ هزار هکتار در دامغان قرار دارد، شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است .
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.