حسین اوجاقی روز سه‌شنبه در حاشیه پایان اردوی تیم ملی ووشو در سمنان در گفت‌ و گو با ایرنا به نحوه انتخاب ۱۲ اردونشین تیم ملی و برگزاری هفت مرحله اردوی آمادگی این تیم برای حضور در رقابت‌های جهانی چین اشاره کرد و افزود: پنج ووشوکار متناسب با شرایط رقبا، ضریب موفقیت و سطح آمادگی جسمانی برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته رقابت‌های جهانی ایران توانست چین قهرمان بلامنازع ووشو جهان را از پیش رو بردارد و بر سکوی نخست بایستد، تصریح کرد: تیم ملی ووشو بهترین رقابت‌ها را از خود درمسابقات جهانی به نمایش می‌گذارد اما برخورداری چین از شرایط میزبانی، داوری، قرعه و مسائل روحی و روانی بازیکنان در کسب سکو تاثیرگذار است.

سرمربی تیم ملی ووشو تاکید کرد: این تیم تمام تلاش را برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های جهانی شانگهای چین می‌کند.

** استعدادیابی پشتوانه آینده تیم ملی است

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: استعدادیابی در رده‌های سنی پایه و پرورش آن‌ها پشتوانه آینده تیم ملی ووشو است و جایگاه ایران را در سطح جهانی و آسیایی این رشته ورزشی ارتقا می‌دهد.

اوجاقی افزود: استعدادهای ووشو به علت وجود شرایط فیزیکی افراد در هر اقلیم و تاکتیک‌های متنوع این رشته ورزشی پراکنده در سراسر کشور است و نیاز به شناسایی دارد.

وی به عملکرد مطلوب کمیته استعدادیابی ووشو اشاره و خاطرنشان کرد: پرورش و برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان استعدادیاب یکی از نقاط قوت استعدادیابی در ووشو است.

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: وجود مربیان کارآمد شناسایی و پروراندن استعدادهای رشته ورزشی ووشو باعث کسب موفقیت در رقابت‌های برون مرزی امسال توسط ووشوکاران جوان کشور شده است.

اوجاقی ابراز داشت: استعدادیابی به تنهایی قادر به ارتقاء جایگاه جهانی ووشو ایران نیست بلکه در کنار آن باید به فراهم‌آوری بخش سخت افزاری این رشته ورزشی توجه کرد.

وی تداوم به کارگیری علم روز و مربیان چینی در ووشو را از دیگر نیازهای لازم به منظور ارتقا ایران در سطح جهانی برشمرد و افزود: تامین منابع مالی مساله‌ای فراتر از بودجه فدراسیون ووشو است.

اوجاقی اضافه کرد: مدیریت داخلی ووشو مطلوب است اما این فدراسیون به علت شرایط اقتصادی قادر به پرداخت حقوق مربیان خارجی نبوده بنابراین ووشوکاران از این مساله محروم هستند.

** پایاپایی ووشوکاران مرد و زن

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: سیاست‌های فدراسیون ووشو در سال‌های اخیر سبب پیشرفت این رشته ورزشی در بخش بانوان شد تا جایی که اکنون فاصله مدال‌آوری در این بخش و مردان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته قبل از حضور در رقابت‌های جهانی، تیم ملی دیدارهای تدارکاتی برون مرزی داشت، افزود: این تیم به دلیل مشکلات مالی قادر به انجام این دیدارها نیست و برای حضور در رقابت‌های جهانی چین تنها مسابقات تدارکاتی داخلی برگزار می‌شود.

اوجاقی به پرداخت تمام هزینه های اردونشینان توسط فدراسیون ووشو اشاره و بیان کرد: مدیریت این فدارسیون ورزشی کم‌کاری برای کسب موفقیت ووشوکاران در رقابت‌های جهانی نداشته اما این تیم نیازمند حمایت از سوی دیگر مسئولان است چرا که بودجه فدراسیون به تنهایی کفاف تمام هزینه‌ها را نمی‌دهد.

سومین مرحله اردوی آمادسازی تیم ملی ووشو بزرگسالان مردان از نوزدهم تا بیست و نهم مرداد ۹۸ درسالن زنده یاد طالشی آکادمی ووشو شهر سمنان زیر نظر حسین اوجاقی سرمربی تیم برگزار شد.

رقابت های بزرگسالان جهانی ووشو در کشور چین بیست و چهارم مهر تا سوم آبان ۹۸ برگزار می‌شود.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.