محمدعلی سفیدیان عصر دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: امسال طرح حدنگاری ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ۱۲۰ هزار هکتار دیگر نیز در صورت تأمین اعتبار از محل طرح های تملک دارایی سرمایه ای ملی اجرا خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای ادامه روند حدنگاری اراضی ملی و دولتی، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا در ۳۰۰ هزار هکتار تصویب و ابلاغ شده است که به محض تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تا پایان امسال به اتمام می‌رسید.
وی ادامه داد: اجرای طرح حدنگاری و اخذ سند تک برگی از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است و اعتبار آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

به گفته سفیدیان، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و همچنین تشخیص اراضی ملی با حدود معین و مشخص، از جمله هدف های اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای حدنگاری است، خاطرنشان کرد: تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.
معاون منابع طبیعی سمنان اضافه کرد: در تبصره سه ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک، طرح حدنگاری به عنوان مجموعه ای از عملیات فنی، مهندسی، ممیزی، ثبتی و حقوقی در مورد املاکی اطلاق می‌شود.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.